October 31, 2013

Sir

Dugo sam po internetu tražila recept kako se pravi mladi beli kravlji sir. Nalazila sam razne recepte za pravljenje sira sa sirćetom, esencijom, jogurtom itd. Medjutim nikada mi nije uspelo iako autori tih recepata tvrde da oni dobiju odličan sir. Izgleda da je prost nesporazum u pitanju, jer ja sam htela da napravim pravi mladi beli sir, baš onakav kakav se kupuje na pijaci, a ne krem sir ili nešto što liči na sir.
Isto tako mnogi su me ubedjivali da sir ne može da se napravi od pasterizovanog mleka,
već su mi savetovali da nabavim mleko direktno od ljudi koji imaju krave, da štopericom merim koliko je vremena prošlo od kad je mleko pomuženo, onda da trčim kući, da termometrom merim kolika je temperatura mleka itd..... sve u svemu delovalo mi je kao neizvodljiva misija.
Medjutim sir se može napraviti od bilo kog mleka pa čak i od onog u tetrapaku tj. Pasterizovanog koje ja i koristim za pravljenje sira.
Sve što vam je potrebno je mleko, sirište (bez sirišta ne može da se napravi sir), rerna i malo vremena.

Sastojci:
  • 3 l mleka
  • 3 kašičice sirišta (maje) – Obavezno čuvati u frižideru
  • 2 dl neutralne pavlake (može i bez pavlake, ali ako hoćete masniji sir onda je poželjno dodati)
  • Krupna So
Način Pripreme:
U velikoj šerpi pomešajte mleko i pavlaku. Mleko zagrejati vrlo malo, da bude mlako (bolje je da bude hladnije nego pregrejano). Dodati 3 male kašičice sirišta (maje).
Rernu zagrejte na 150 stepeni i šerpu sa mlekom stavite u rernu da se greje 10-ak minuta.
Izvadite šerpu i nožem isecite na kocke. Da ne bude zabune, nožem ćete samo proći kroz mleko s'obzirom da još nije gusto ali naziraće se preseci. Kada ste isekli, vratite u rernu još 25 minuta.
Sada se već vide isečene kocke jer se surutka odvojila. Opet da ne bude zabune, te kocke koje su se izdvojile od surutke nisu kocke sira već nam kocke služe da bi se što više surutke odvojilo.
Pripremite gazu kroz koju ćete cediti sir i stavite je u cediljku, a cediljku u jednu veću šerpu da se u nju cedi surutka jer će vam trebati kasnije da u njoj čuvate sir.
Gaza treba da bude četvorostruko presavijena. Izručite masu iz šerpe u gazu i ostavite da se ocedi  tačno 10 minuta, nije potrebno više. Kada je prošlo 10 munuta zavežite gazu ili je samo preklopite i tako zavezanu pritisnuti nečim težim da se cedi još 1 sat.
Ja obično uzmem jednu šerpu čije je dno istog prečnika kao i cediljka i napunim je vodom i time pritisnem sir u gazi i cediljci.

Posle sat vremena cedjenja odvezati gazu i izručiti komad sira na dasku. Iseći ga na kocke i posoliti ga krupnom solju tako da se beli so odozgo. Ostaviti ga na dasci da upijeso 24 sata a iza toga staviti u posudu i preliti ga surutkom koju smo sačuvali od cedjenja. 



No comments:

Post a Comment